Asociația unPi pentru Școlari

înregistrată la Judecătoria Târgoviște, Dâmbovița, RO prin certificat 22/I/A/2019; CIF 41680036

Vezi cum am construit totul în GitHub

Vreau să învăț programare #

Ce trebuie să știi înainte? #

Pentru a învăța programare nu ai nevoie de cunoștiințe avansate în matematică sau în alte materii din școala generală ori de la liceu. Este de ajuns dacă:

Cu ce începi? #

O carte (sau un curs) de programare pentru începatori te poate pierde (sau plictisi) din prima pagină cu definiția calculatorului, o lista a diverselor lui componente, și cum funcționează aceste componente împreună, în interiorul calculatorului. Detaliile acestea le poți învăța și înțelege mai tarziu, mult mai ușor, când calculatorul îți devine deja un prieten (virtual) de nădejde.

Dar astăzi, acum, când ești la început, trebuie doar să știi că un calculator, precum unPi, este un aparat (electronic) ce poate executa foarte repede ceea ce îi ceri sau spui tu prin comenzi (care mai sunt numite și instrucțiuni).

Este exact ca în exemplul de mai devreme, când mama ta te trimite(a) la piață; dar rolurile sunt acum puțin inversate: tu ești “mama”, iar “fiul/fiica” ei este calculatorul tău. Cu cât “mama” dă instrucțiuni cât mai simple, cât mai clare, cu atât calculatorul le va putea memora și executa mai bine.

Modurile prin care tu poți interacționa inițial cu un calculator sunt:

Cum lucrezi cu calculatorul? #

Primul pas este să experimentezi și să te familiarizezi cu:

Cum programezi? #

Noi te sfătuim să începi mai întâi cu câteva proiecte personale în Scratch 3, care este un limbaj și mediu de programare vizual, pentru copii. Scratch poate fi folosit direct de pe Internet, din browser, și este disponibil în limba română (dacă mergi în josul paginii lor și selectezi limba română de la triunghiul argintiu 🔽).

Te vom încuraja să descoperi programarea cu ajutorul cursului Scratch 3 pentru unPi, după modelul încercat deja cu GCompris: experimentând, urmărind singur(ă) care este rezultatul acțiunilor tale în aplicația respectivă, încercându-ți curajul și determinarea cu ghidurile deja existente în Scratch care sunt din păcate disponibile doar în limba engleză, dar pentru care există subtitrări în limba română pe care le poți activa apănsând pe butonul [cc] din dreapta jos al video-ghidului lor)

Apoi ne vom concentra și-ți vom solicita atenția pentru cursul de programarea în limbajul Golang, reluând o parte din exemplele pe care le-am construit înițial în Scratch, iar apoi te vom iniția treptat în tainele programării calculatoarelor, explicând totul în termenii cei mai ușor de înțeles.

Așadar, vom studia diverse tipuri de comenzi sau instrucțiuni pe care le poți da unui calculator, dar și modul logic de a combina instrucțiunile pentru a obține un program de calculator funcțional și performant. Spre exemplu, aceste instrucțiuni pot fi pentru început:

Bineînțeles, cursurile noastre vor evolua în timp spre concepte de programare mai avansate. Golang este un limbaj de programare profesional (adică vei putea fi plătit sau angajat pe piața muncii pentru a crea programe în acest limbaj), simplu, modern și foarte rapid.

Hai, începe să înveți programare cu unPi! Ce mai aștepți? #