Asociația unPi pentru Școlari

înregistrată la Judecătoria Târgoviște, Dâmbovița, RO prin certificat 22/I/A/2019; CIF 41680036

Vezi cum am construit totul în GitHub

Vreau să învăț programare

Ce trebuie să știi înainte?

Pentru a învăța programare nu ai nevoie de cunoștiințe avansate în matematică ori în alte materii din școala generală sau de la liceu. Este de ajuns dacă:

Cu ce începi?

O carte (ori curs) de programare pentru începatori te poate pierde (sau plictisi) din prima pagină cu o definiție a calculatorului, o lista a diverselor lui componente, și cum funcționează aceste componente împreună, în calculator. Detaliile acestea le poti învăța și înțelege mai tarziu, mult mai ușor, când calculatorul îți devine deja un prieten (virtual) de nădejde.

Dar astăzi, acum, când ești la început, trebuie doar să știi că un calculator, precum unPi, este un aparat (electronic) ce poate executa foarte repede ceea ce îi ceri sau spui tu prin comenzi (numite și instrucțiuni).

Este exact ca în exemplul de mai sus, când mama ta te trimite(a) la piață; dar rolurile sunt acum puțin inversate: tu ești “mama”, iar “fiul/fiica” ei este calculatorul. Cu cât “mama” dă instrucțiuni cât mai simple, cât mai clare, cu atât calculatorul le execută mai bine.

Modurile prin care tu poți interacționa inițial cu un calculator sunt:

Cum lucrezi cu calculatorul?

Primul pas este să te familiarizezi cu:

Cum programezi?

Noi vom începe cu câteva exemple de programare în Scratch 3, care este un limbaj și mediu de programare vizual, pentru copii. Scratch 3 poate fi folosit direct de pe Internet, din browser, și este disponibil în limba română (dacă mergi în josul paginii și selectezi limba română de la triunghiul argintiu 🔽).

Te vom lăsa și încuraja să descoperi singur Scratch 3, după modelul GCompris: experimentând, urmărind singur(ă) care este rezultatul acțiunilor tale în aplicația respectivă, încercându-ți curajul și determinarea cu tutorialele din Scratch care sunt din păcate disponibile doar în limba engleză.

Apoi ne vom concentra și vom solicita atenția ta la programarea în limbajul Golang, începând cu o parte din exemplele de programare pe care le-am construit înițial în Scratch.

Vom studia diverse tipuri de comenzi sau instrucțiuni pe care le poți da unui calculator. Spre exemplu, aceste instrucțiuni pot fi:

Bineînțeles, cursul nostru va evolua în timp spre concepte de programare mai avansate. Golang este un limbaj de programare profesional (adică poți fi plătit sau angajat pe piața muncii pentru a programa în el), este simplu și modern.

Hai, începe să înveți cu unPi programare! Ce mai aștepți?